De grote hoeveelheid bewijsmateriaal (vergelijkende onderzoeksstudies en hoogwaardige stukken bewijs en rapportage die relevant worden geacht voor deze analyse) toont aan dat Covid-19-lockdowns, maskers, schoolsluitingen en mondkapjesverplichtingen hebben gefaald in hun doel om de overdracht te beteugelen of sterfgevallen te verminderen. Dit restrictieve beleid was ineffectief en verwoestend, en veroorzaakte vooral aan de kwetsbaren in samenlevingen enorme schade. Bijna alle regeringen hebben geprobeerd verplichte maatregelen door te voeren om het virus onder controle te krijgen, maar geen enkele regering kan aanspraak maken op succes.
Een recente studie (voorpublicatie) geeft de essentie en de catastrofe weer van een lockdown-maatschappij en de psychologische uitholling van onze kinderen, door te kijken naar hoe jonge kinderen leren (3 maanden tot 3 jaar oud). De conclusie over alle maatregelen is dat “kinderen geboren tijdens de pandemie significant verminderde verbale, motorische en algemene cognitieve prestaties hebben in vergelijking met kinderen geboren vóór de pandemie. De resultaten benadrukken dat zelfs in afwezigheid van directe SARS-CoV-2-infectie en Covid-19-ziekte, de omgevingsveranderingen die gepaard gaan met de Covid-19-pandemie een aanzienlijke en negatieve invloed hebben op de ontwikkeling van zuigelingen en kinderen.”
Bron: More Than 400 Studies on the Failure of Compulsory Covid Interventions ⋆ Brownstone Institute